جان عشاق

حالا که نیامدم دمت را بفرست
من نیستم آنجا ، کرمت را بفرست
گفتم که مریضم و شفا میخواهم
پس گرد و غبار حرمت را بفرست 


 

هرگز حکایت حاضر و غائب شنیده ای ؟
من در میان جمع و دلم جای دیگرست …

السلام علیک یا سلطان عشقــــ♥ علی موسی الرضا (ع) 

کلاس فکر

اولین قدم برای خردمند شدن، پرسش کردن درمورد همه چیز است.
                                                                                                    " جورج کریستف "

لحظه وداع


 
 

شهید محمد مهدی کازرونی 

شهادت سال 1362عملیات ولفجر 4

آیت الله مکارم شیرازی:ترویج مکتب امام صادق علیه السلام واجب است

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام اصیل به برکت امام جعفر صادق (ع) زنده و پویاست اضافه کرد: نظرات فاسد و مجهول بسیاری در این دوره ظهور پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد: عده‌ای در این دوره عنوان می‌کردند که چون نمی‌دانم چرا حساب پس بدهم، این عده به جهل بسیاری دچار شده بودند و در همین دوره عده‌ای عدم حجیت عقل را مطرح کردند که هنوز هم این سخنان ادامه دارد؛ عده‌ای هم عنوان می‌کردند که در روز قیامت پروردگار متعال را با چشم سر مشاهده می‌کنند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه گفت: امام جعفر صادق (ع) با فرصتی که داشتند در برابر تمامی این عقاید ایستادگی کردند. یعنی از تمامیت پیغمبر اسلام (ص)، قرآن کریم با جان و دل حفاظت کردند در این راستا همه مسلمانان باید قدردان زحمات جعفر صادق (ع) باشند.

 

وی اذعان کرد: امروز عده‌ای از نسل جوان ما با امام صادق (ع) آشنا نیستند یا اگر با ایشان آشنایی دارند با مکتب ایشان آشنایی ندارند. یکی از راه‌های آشنایی با مکتب امام صادق (ع) تقویت مراسم عزاداری و هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم است.

 

مرجع تقلید شیعیان گفت: در زمان امام جعفر صادق (ع) فردی در مسجد پیامبر (ص) شبهه‌ای را وارد می‌کند و خدا را نفی می‌کند یکی از شاگردان امام این شبهه را نزد ایشان مطرح می‌کند حضرت برای پاسخ به این شبهه کتابی می‌نویسد به عنوان توحید مفضل که درباره اسرار آفرینش می‌باشد.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند اگر این چند شاگرد من جهت نوشتن و ترویج سخنان من نبودند آثار نبوت از بین می‌رفت از این حدیث پی به نقش بزرگ امام صادق (ع) در نشر و گسترش احکام اسلامی می‌بریم.